Dag 54: flamingo’s 🦩

Frontignac – Gallician: 69,73 km

Deze ochtend zijn we heel efficiënt. We zijn vroeg klaar.

Jan heeft er al een klein fietstochtje opzitten naar de bakker.

Rond 9u40 kunnen we vertrekken.

We fietsen een heel eind tussen de zee en Étang de Vic. Toch wel vreemd om tussen de zee en een groot meer te fietsen. We hebben de wind niet mee, maar officieel gezien ook niet tegen. Hij waait uit de zee 🌊.

In het meer zien we heel wat flamingo’s 🦩.

Er zijn heel wat fietsers op de baan. We passeren ook heel wat vakantiefietsers, leuk om gelijkgezinden tegen te komen 😀.

Aangezien we terug aan de zee zijn, dringt een picknick aan zee zich terug op.

Het is een drukker strand dan gisteren, deze keer is het een bewaakt strand. De H’tjes hebben op de fiets afgesproken om een haven in het zand te maken. We hebben geen tijd om onze fietsen te parkeren. De H’tjes springen ervan en lopen naar het strand. Toch zalig hé.

Jan zet terug de tarp op en we eten onze picknick op het strand in de schaduw. De middagpauze loopt weer uit. De H’tjes geniet zooooo van de zee. Hannes kan hem hier altijd supergoed alleen bezighouden. Hannah neemt (uiteraard) een duik in het water. Dat is toch een echte waterrat 💦.

In de namiddag passeren we langs het toeristische La Grande Motte. De appartementen lijken in de verte op een cruiseschip 🚢. Als we ze van dichtbij zien, zijn het allemaal speciale vormen.

Onderweg bespreken we het winkeltje,  Hannes wil ook online verkopen. Jan zal hem helpen om de spulletjes via vinted te verkopen. Je ziet, er worden hier serieuze gesprekken gevoerd op de fiets 😀. Jan en Hannah merken dat er heel veel gele auto’s rondrijden in Frankrijk. De stand van vandaag alleen is 22-8, voor Hannah.

In de volgende stad, Le Grau-du-Roi, doen we onze boodschappen. We moeten wel even omrijden.

Vanaf Le Grau-du-Roi rijden we weg van de zee. Nu hebben we de wind mee. We vliegen langs het kanaal du Rhône de Sète. We rijden langs Aigues-Mortes. Daar is een oud-centrum. Wel de moeite!

We cruisen verder langs het kanaal. In Gallician moeten we er af voor de camping. We moeten eventjes omhoog fietsen. Het is een rustige camping met een verwarmd zwembad. Er is ook een springkasteel en voetbaldingen waar Hannah kan naar shotten. Voor we goed en wel geïnstalleerd zijn hebben de H’tjes hun zwemkleren al aan en springen ze met een bommetje in het zwembad. Ze vergeten zelfs dat ze honger hebben.

De hemel ziet er dreigend uit, dus zorgen we dat alles klaar is, mocht het  regenen. Jan en ik nemen zelf ook een duik in het zwembad. Het doet deugd.

Op de camping zien we een Nederlands koppel dat we vandaag een paar keer gepasseerd zijn.

Tijdens het eten wordt de voetbal gevolgd op de radio! Bedankt Tom, Eddy en Bert om ons zo mee te nemen in het spannende verloop van de jacht op de titel.

De H’tjes liggen in hun tent en worden verondersteld te slapen. Helaas is dit nog niet het geval. Er speelt hier eentje voetbal met onze kussens en een ander H’tje zal straks wel nog laten weten dat hij niet kan slapen. En wij…wij voeren een gevecht tegen de muggen 🦟.

Morgen fietsen we verder in de richting van Avignon. Ik denk niet dat we er morgen al zullen geraken, we zien wel wat de dag brengt.