Dag 83: fietsen met la principessa 👸

Saccolongo – Malcontenta (Venezia): 53,52 km

Gisterenavond zijn we terug de tenten moeten ‘invluchten’ door de muggen.

Deze nacht was het heel warm, het koelde precies niet af. Deze morgen ziet het er bewolkt uit. We maken de fietsen klaar in ‘regenmodus’.

We zijn vroeg klaar, dus vertrekken we vroeg, rond 9u30. O ja, we worden gewekt door de Pauw 🦚 en de hanen…kan gebeuren als je op een boerderij kampeert 🏕️.

De principessa (Hannah) zit de hele dag bij mij op de fiets. Het parcours is vlak tot aan de volgende camping.

We rijden de hele ochtend op de dijk richting Padova. Er staat echter een heel vervelende wind. Mijn copiloot haar benen 🦵 hangen een beetje rond. Ik hoor heel wat mopjes uit haar moppenboek 🤪.

Iets voor de middag komen we aan in Padova. Na de boodschappen eten we op een van de grootste pleinen van Europa, Prato della Valle. Er staan liefst 88 standbeelden!

Na het eten fietsen we door de stad. We brengen nog een bezoek aan de basiliek, toch wel een indrukwekkend gebouw. Padova is terug een gezellige stad, net als Vicenza en Verona.

We fietsen verder richting Venetië. We volgen de hele tijd het Brentakanaal. We rijden door heel wat kleine steden met mooie villa’s.

Vandaag zien we wat eekhoorns 🐿️ rondhuppelen. Gisteren hebben Hannes en ik een slang gezien: een zwarte die zeker 1 meter lang was 🐍.

Net voor we aan de camping aankomen eten we nog een ijsje.

De camping is een grote meevaller: zwembad, een bus die op een half uur in Venetië staat, Wc-papier 🧻, WiFi, rustig 😀.

De H’tjes zwemmen, Jan doet boodschappen en ik neem een douche.

We doen nog een was. Morgen hebben we terug versgewassen kleren.

Ik koop nog een gids met wandelingen in Venetië. Ja, we hebben de knoop doorgehakt en brengen een blitsbezoek aan deze mooie stad. Lang geleden zijn Jan en ik hier al eens geweest.

Deze avond krijgen we wat druppels 💧 over ons. Het mag hier anders wel wat afkoelen deze avond 🥵.

Ondertussen is de schoolvakantie echt begonnen. Ik wens mijn lieve collega’s een hele fijne, welverdiende vakantie toe. Mijn vakantie begint nu ook, mijn ouderschapsverlof zit er immers op😉.