Dag 2: citytrippen

Deze nacht geen topnacht gehad. Mijn slaapmatje en ik moeten weer wennen aan elkaar…hopelijk vinden we elkaar snel terug. We slapen vlakbij de autostrade, we horen de hele nacht dus een mantra.

Rond 7u zijn de H’tjes wakker. Er wordt druk gekaart in hun tent. Uiteraard met woordenwisselingen, ruzies… maar ze komen heelhuids uit hun tent 😂.

Vandaag gaan we Lissabon verkennen.

Met de bus vertrekken we op de camping naar de stad. Onze busbaas was alleszins heel content.

Aan het water stappen we uit en Hannah wil al met de voeten in het zand.

We wandelen naar het kasteel en nemen een bus terug.

Het weer is hier trouwens goed. De zon schijnt 🌞. Af en toe wel nog een fris briesje.

Tegen de middag besluiten we tram 28 te nemen. Een must-do in Lissabon. We moeten wel heel veel geduld hebben. Zelfs de busbaas wil opgeven. We snappen het systeem ook niet helemaal. Na meer dan een uur aanschuiven mogen we er eindelijk op. Het is wel eens een avontuur op dat treintje.

De volgende halte is de basiliek. We kunnen niet binnen maar wel langs een wenteltrap zodat we op het dak komen. Vandaar hebben we een mooi zicht in de basiliek ook. We laten de kindjes nog even uit op een speelplein in een parkje.

De volgende stop is de Brug van 25 april. We doen daar de experience. Een hele belevenis. We hebben een prachtig uitzicht op de brug. In het ‘museum’ zien we hoe de brug gemaakt werd. Voor de ingenieur onder ons gezelschap een topattractie. De H’tjes vinden het wat minder. Hannah wil klimmen op de klimmuur en Hannes kan niet lezen wat er staat. Dus…zagen 😱.
We nemen opnieuw een bus naar onze volgende bestemming: Belem. In de bus valt ons duivelinnetje in slaap.

De pasteis de Belem mogen we zeker niet missen. Dit zijn beroemde gebakjes. Aangezien er een ellenlange rij is, eten we eerst een ijsje. En wat voor één. Superlekker!! De lekkerste ooit volgens Hannes. En de pasteis kan Hannes ook wel smaken.

Na de boodschappen keren we terug naar de camping.

De eerste maaltijd op het vuurtje!! Jeuj!!! Feest!

Morgen hebben we een jarige 🥳🎉. Hannes wordt 9 jaar. Ik heb een klein vraagje voor jullie. Kunnen jullie een klein filmpje doorsturen naar de whatsapp of messenger van Jan of mij met een boodschap voor Hannes. Voel jullie vrij 😉. Eeuwige dank in ruil