Rustdag in Bergen

Volgens de reisleider hebben we nog maar 2 dagen nodig om tot in München te geraken met de fiets. Aangezien het morgen warm zal worden én dat er een zwembad in de buurt is (waar wij als kampeerder gratis mogen gebruiken van maken) beslissen we op de ouderraad om een dagje extra hier te blijven.

De zon schijnt al vroeg op onze tent en de kerkklokken zijn al vroeg wakker…dus wij ook…

We nemen onze tijd om te ontbijten: muesli met yoghurt en vers fruit. Het is eens iets anders dan croissants en pistolets 😉.

In Bergen vertrekt een kabelbaan naar  Hochfelln met een top op 1674 meter. De H’tjes vinden de kabelbaan de max. Ze stellen heel wat vragen (waarop ik vaak geen antwoord weet 🤔). Na 2 kabelbanen komen we op de top. Het uitzicht is adembenemend. We doen een panoramische wandeling van een half uur rond de top. Hannes vindt een half uur niet voldoende en is boos dat we geen langere wandeling doen. Hij wil eigenlijk een stuk naar beneden stappen. Dat is een tocht van 2 uur maar daarvoor hebben we te weinig eten en drinken mee én geen goede schoenen aan.

Ondertussen leer ik dat Paw Patrol nog educatiever is dan ik dacht. Hannah heeft immers daaruit geleerd hoe een vulkaan ontstaat én haar uitleg is vrij goed! Ik zou het nu wel niet in de klas gebruiken als wetenschappelijk onderbouwd mediamateriaal 🤭.

Boven op de berg is ook een ideale startplek voor parapente. We hadden er al heel wat zien vliegen, nu zien we ze ook vertrekken.

Rond de middag keren we terug naar de camping, het is al warm. Na het middageten volgt een verplichte siësta (we hebben onze zwemticketjes nog niet en de receptie gaat maar open vanaf 15u). De H’tjes gedragen zich eens voorbeeldig: lezen, UNO spelen en butler spelen (= Hannes zegt aan Hannah wat ze allemaal moet doen…). Ik doe ondertussen een stevig dutje. Jan rust ook wat…

Platte rust

Om 15u begeven we ons eindelijk richting het zwembad. Het is hier dolle pret. Er is een soort van sportzwembad en een zwembadmeer. In het meer is er een opblaasbare glijbaan en octopus. Ik ga zelfs meer dan een uur mee het water in. Het is wel opvallend hoeveel openluchtzwembaden hier zijn. Gisteren zijn we er 3 langs onze route gepasseerd. Redders zie je hier wel bijna niet. De H’tjes hebben er weer een topnamiddag opzitten.

Het avondeten is een topper: lam, rozemarijnpatatjes en kaisergroentjes. De buikjes worden goed rond gegeten. Wij moeten ons het eten uit de mond sparen 😉.

Potje Rummikub

Na alweer een mooie dag is het tijd om de tent op te zoeken. Morgen fietsen we terug verder.

Top 7 van Hannes 1. Met mama zwemmen 🏊‍♂️ in het zwembad 🏊‍♂️ 2. Superbommetje met papa 🏊‍♂️3. Op de skilift 🚠 4. Een ijsje eten 🍽 5. Wandelen 🚶‍♂️ op de berg ⛰ 6. Rummikub spelen met Hannah 7. Het avondeten 🍲🥘🍽

Top 11 van Hannah: 1. Van de glijbaan 🛝 springen in het zwembad 2. Van de octopus 🐙springen in het zwembad 3. Onder de fontein in het zwembad 4. Zwemmen 🏊🏻‍♀️ 5. 🍨 ijsje eten 6. Drankje 7. Superbommetje met papa 8. Superbommetje met mama 9. Skilift 🚠 10. Op de e-reader lezen 11. Smurfenstrip lezen

2 thoughts on “Rustdag in Bergen”