Salzburg – St-Martin bei Löfer (59 km)

Deze nacht heeft het zowaar geregend. En nog veel ook! Gelukkig was alles goed beschermd ☺️.

Na de reisdag gisteren was het deze ochtend op het gemak. Alhoewel…Hannah wou en zou zwemmen. Om 9u sprong ze met een bommetje in het koude water. Voor Hannes was het (uiteraard) te koud.

Tegen 10u15 waren we vertrekkensklaar. Het plan was om een 50tal km te fietsen. Maar trouwe lezers weten dat Jan zijn kilometers soms wel eens anders zijn dan die van ons 😜.

We rijden door Salzburg. Wat een mooie stad! Wel vrij druk. We fietsen de hele tijd rond de grens Oostenrijk-Duitsland.

Fietstunneltje in Salzburg

Na een 20tal kilometer zijn we op zoek naar een plek om te eten. We rijden langs het Bokrijk van Salzburg en beslissen daar te picknicken.

Er is daar ook een treintje. Uiteraard moeten we een ritje doen met het treintje. Het bezoeken van de huizen is wat lastiger. De H’tjes hebben het vandaag niet zo goed begrepen dat we soms ook wel eens iets cultuur willen doen. Rond 14u beslissen we de trein terug naar de uitgang te nemen.

We rijden de hele tijd langs de Saalach (een rivier). Af en toe gaat het eens serieus bergop en dan ook bergaf. Ik had even een klein dipje en geraakte een steile helling niet op. Maar Hannes doet zo hard zijn best!! Hij trapt supergoed mee. Wat heeft hij sterke benen.

Hannah zorgt vooral voor entertainment. Het boerderijlied hebben we al veel gehoord (bedankt juf Joke ☺️). Vandaag heeft ze ook vrij veel meegetrapt, er komt schot in de zaak.

Deze middag beslisten we om een camping vroeger te nemen dan de oorspronkelijk voorziene camping. In Unken moesten we echter vaststellen dat die camping er niet meer was. Er zat dus niets anders op dan 12 km verder te fietsen. En er zat nog een klimmetje bij. Tegen 18u en na 59 km (ligt toch dicht bij 50 km 🙃) fietsten we St.-Martin bei Löfer binnen. Daar is een grote, mooie camping.

We krijgen een plaatsje op een groot grasveld met zicht op de bergen. Daarnaast komen enkele kippen ons goedendag zeggen. De H’tjes liggen in hun tent en ik lig met mijn benen omhoog. Het was een pittige dag, maar het uitzicht maakt zoveel goed!!

Top 4 Hannes: 1. Op het treintje 2. Fietsen 🚴‍♀️ 3. Op de speeltuin 4.Met de kippen 🐓 spelen

Top 3 Hannah: 1. 🏊‍♂️ 2. 🚊 3. 🛝🚀 (even vertalen: 1. zwemmen 2. op het treintje in het Bokrijk van Salzburg 3. op de speeltuin en de raket moet altijd in haar top 3 staan 💁‍♀️)

2 thoughts on “Salzburg – St-Martin bei Löfer (59 km)”

1. Plezant om te lezen wij zijn ook op vakantie met de kids en kleinkinderen in frankrijk

2. Zo leuk te lezen hoe flexibel jullie omgaan met de campings! Tof dat de camping uiteindelijk zo een meevaller was!