Dag 5: Lindel – Aldeneik (53km)

Gisterenavond lagen de kindjes tegen 21u45 te slapen. Een record!! Hopelijk verbreken ze dit elke dag :-).

‘s Nachts wordt Hannes bijna nooit wakker. Hannah beweegt heel veel in haar slaap, wat ervoor zorgt dat ik toch niet zo vast slaap. Maar het valt wel goed mee.

Deze morgen zijn we rond 8u15 in gang geschoten. Flesjes drinken/geven, tent opruimen, aankleden, fietszakken vullen, tent afbreken en dan ontbijten. Voor ons ontbijt hebben we ruim de tijd genomen. Er waren immers een tafel en wat stoelen ter beschikking. Dit maakt het aangenaam!

Rond 10u30 zijn we de fiets opgesprongen. Met de poep valt het redelijk mee. Eenmaal ik op de fiets zit en we vertrokken zijn, voel ik niets. Maar op de fiets en af de fiets…man man…toch wel pijnlijk ;-).

Deze morgen zijn we al kronkelend door de velden, langs het kanaal Bocholt – Herentals tot in Bocholt gefietst. Het was de bedoeling om daar ‘s middags iets te eten. We wisten nog niet precies wat. We waren daar een beetje vroeger dan voorzien en het was heel rustig in de fietskar dus besloten we om nog een beetje verder te fietsen.

In Luisen zijn we aan de Luysmolen gestopt. Dit is een supergezellig koffiehuis. We hebben daar bloemkoolsoep gegeten met een croque. Als dessert nog een bessentaart en een rijsttaartje binnen gespeeld. Ook Hannes eet lustig mee. Hij had toch heel wat soep binnen en daarna de volledige rijsttaart van de mama. Hannah begint de potjes ook beter te lusten:-).

Na het middag vertrokken we terug vol energie voor het vervolg van onze tocht. Dit keer hadden we voor ogen om te kamperen rond Maaseik. Na een half uurtje fietsen lagen beide kindjes in dromenland. Zo konden wij rustig verder fietsen. We hebben even moeten stoppen voor een ontsnapt paard. Gelukkig werd het paard snel terug de wei in gedreven.

We zijn daarna een paar keer de grens met Nederland over gegaan. Jammer dat er geen bordje ‘Nederland’ stond. Dan voelde ik mij echt in het buitenland :-). Rond 14u50 zijn we in Thorn gearriveerd. Thorn is het witte dorp van Nederland. Een gezellig dorpje met een mooie abdij. Omdat we de abdij bezocht hebben, kregen we korting bij de Pannenkoekenbakker. Na een heerlijke dikke pannenkoek konden we onze tocht verderzetten naar Maaseik.

Thorn was eveneens het eindpunt van de LF5-route. Vanaf nu moeten we ons focussen op de LF7.

Aangezien we de mensen van de camping niet konden bereiken zijn we op een fietsadresje gestopt. In Lakerdijk (een vakantiehuisje in Aldeneik) werden we heel hartelijk ontvangen. De mevrouw ging onmiddellijk op stap met Hannes. Hannes kreeg ook nog wat speelgoed om mee te spelen. Terwijl zij zich bezig hield met Hannes, konden wij Hannah haar fruitpap maken en geven. We kregen ook versgebakken wafeltjes en een drankje. We hebben een terras met zicht op de mooie tuin. Ik denk (weet) dat we het hier goed zullen hebben!

Het is ondertussen 21u15…Hannes is zo goed als aan het slapen (jeuj!!!), Hannah drinkt nog haar laatste melkje…en wij daarna kunnen op terras nog wat nagenieten en wat lezen.

O ja, morgen is het Jan zijn verjaardag… Hij zal alvast verwend worden met een ontbijt!