Dag 6: Aldeneik – Kuringen (57km)

Gisterenavond lagen de kindjes tegen 21u30 in dromenland. Voor ons het ideale moment om op het gezellige terras onze verdere vakantie/route te bespreken.

Normaal zouden we vandaag naar Maastricht fietsen, de LF7-route verder volgen. Maar we merken ook dat Hannes wat baat zou hebben bij wat extra slaap. Ellen had mij laten weten dat we altijd mochten blijven logeren in Hasselt. Na een telefoontje wisten we dat de mogelijkheid er was om te blijven logeren. Na heel wat afwegingen hebben we dan maar besloten om onze route tijdelijk te verlaten en via de fietsknooppunten naar Hasselt te fietsen.

Onze dag begon goed. We werden extra in de watten gelegd bij het ontbijt door onze gastvrouw want we hadden een birthdayboy in ons midden. We konden genieten van heel wat koffiekoeken, brood, zelfgemaakte confituur, yoghurt, fruitsap, thee, chocomelk, fruit en…overheerlijke spek met eieren (van de kippen in de tuin). Zelfs voor Hannes werd gezorgd, hij kreeg een omelet. Daarnaast had onze gastvrouw voor een taartje gezorgd. We zjin daar echt in de watten gelegd!

Terwijl wij de fietsen aan het prepareren waren, zorgde de gastvrouw voor de kindjes. Ze had een buggy uitgehaald en ze gingen op stap in de tuin. Het was een topadresje met een topgastvrouw!!

Rond 10u30 sprongen we terug de fiets op richting de Maas. In Maaseik kwamen we een oude bekende tegen van de volleybal, Jan. Daarna trokken we richting As, via de oude spoorlijn. De weg was deze keer niet helemaal plat. We voelden beiden dat we precies een beetje omhoog gingen. Hannes en Hannah waren ondertussen aan het slapen in de fietskar. Rond 12u30 beslisten we om te stoppen aan de spoorweg in As. Na een drankje en een portie  gemengd, waren we terug klaar om te fietsen tot in Kuringen. Na 200m fietsen zagen we een uitkijktoren. Maar aangezien Hannah bijna aan het slapen was, zijn we doorgefietst. Langs de bospaden door Park-Midden Limburg passeerden we de Luminus Arena van Racing Genk. Bleek dat het vandaag fandag was. We zijn er even gaan piepen (heel kort), want (je raadt het al…) de kindjes waren beiden aan het slapen. Ja, kindjes hebben heeft heel veel voordelen, maar af en toe ook eens nadelen.

Daarna kronkelden we verder richting Kuringen. Aan knooppunt 91 hebben we gefietst door het water…net als Moses in de tijd…Een fijne ervaring.

Rond 15u45 bereikten we onze bestemming: onze 7-sterren camping bij Ellen. We mogen hier overnachten. Ellen heeft zelfs nog een kinderbed kunnen versieren voor onze Hannes (eeuwige dank, Ellen en Lut!!!). Onderweg hebben we beslist om morgen een rustdag in te lassen. We moesten enkel nog toestemming krijgen van Ellen om haar huis nog een dagje langer te mogen gebruiken. En…het mocht!! Dus morgen…rustdag in Kuringen. We zijn van plan om Hasselt een bezoekje te brengen. En voor de rest heel veel te rusten (en zeker de kindjes). ‘s Avonds komen onze buren Patsy en David ons een bezoekje brengen. We kijken er al naar uit.

Bij deze wil ik Ellen, onze gastvrouw, bedanken!! We hebben hier alles wat we moeten hebben en we mogen nog een dagje extra blijven. Dikke merci!!!!!!!