Dag 75: Milano by bike

Milaan – Vaprio d’Adda: 54 km

Gisteren hebben we nog een was gedraaid. Deze morgen was die droog. Het koelt hier ‘s nachts niet zo veel af. Ideaal voor de was dus.

Ik hield de wacht aan de tent (de H’tjes waren niet van plan snel te slapen 🤨) en Jan keek in de bar naar de Belgian Cats.

De eerste vraag van Hannah, als ze wakker is: ‘Gaan we naar het Aquapark?’  Het antwoord is ‘neen’. We fietsen verder vandaag, maar rijden door het centrum van Milaan. Rond half 11 vertrekken we. Aan het Aquapark is het aanschuiven en ook op de weg ernaartoe. We moeten eerst nog de camping betalen en die is toch wel echt duur: 57 euro.

We moeten nog 12 km fietsen naar het centrum.

De route leidt ons langs San Siro, de thuishaven van Inter en AC Milaan. We kunnen het stadion niet bezoeken want ene Chris Martin komt met zijn groepje optreden. De Coldplay-fans staan al klaar aan de ingang.

We rijden langs de hippodroom. In september wordt het Europees Kampioenschap jumping hier georganiseerd.

We fietsen verder op brede fietspaden richting de stad. Soms delen we een rijstrook met de bussen en taxi’s.

We rijden de stad binnen langs Arco della Pace.

Uiteraard kan een bezoek aan de Decathlon niet ontbreken. Ja, die is hier op zondag open. We hebben nog een gasbidon nodig.

We zien dan de Duomo verschijnen. Dit is echt wel indrukwekkend. Er loopt heel veel volk rond.

We gaan even windowshoppen Galleria Vittorio Emanuele. Niet alleen de winkels zien er goed uit, de galerij is echt geweldig.

We picknicken in een heel mooi park. Er zijn daar verschillende soorten speeltuinen. Wij eten aan de swingspeeltuin. Dit is een speeltuin vol met schommels ☺️.

We moeten deze middag nog vol aan de bak, 36 km. Mijn humeur en goesting hebben niet hun beste dag. Ik ben precies wat moe en kan niet zoveel verdragen.

We fietsen de hele middag langs het kanaal. Het is een goed fietspad. Mijn medepassagier vindt het megasaai want er is geen boot te zien. We passeren heel veel parkjes en speeltuinen. Gelukkig zijn er regelmatig kraantjes met water, het is immers warm.

Een ijsje in Inzago smaakt echt. Er zijn vele anderen die hetzelfde gedacht hebben als ons. We passeren heel wat fietsers vandaag, het is zondag én prachtig weer.

Plots zien we toch bootjes op het kanaal. Er is een kajakwedstrijd. Dit is toch wel een belevenis.

We zitten op 10 km van ons hotel, ja, geen camping in de buurt.

Rond kwart voor 5 komen we aan in het Country hotel.

We bestellen pizza. Hannah is een moeilijke klant. We kiezen een pizza met worst en frietjes 😇. We vergeten echter te vermelden dat er geen kaas op mag, maar de rest lust ze wel.

Deze avond zullen Jan en ik de Cats aanmoedigen.

Morgen wijzigen we onze route een beetje. We fietsen naar het Lago Iseo. Daar zijn er heel wat campings in de buurt.