Dag 9: de verdwenen camping ⛺️

Dag 9

Redondo – Elvas: 55 km

Gisterenavond nog buiten gezeten met een wijntje 🍷 en een chipje, even chillen. De voorbije dagen hadden we niet veel tijd om nog even op het gemak te zitten. Omdat we laat op de camping waren, was er niet veel tijd over om zelf ook eens tot rust te komen. Terwijl dit ook een stuk de reden en het doel is van onze reis 😇.

Na een goede nachtrust genieten we van een ontbijt op het terras. O ja, ik ben gisteren vergeten vermelden dat ik een vrij goede nacht achter de rug had met mijn nieuwe matje. Er is wel nog een progressiemarge.

Hannah neemt om 9u ‘s morgens al een frisse duik. Zwemleraar Hannes geeft haar instructies. Juf Katia, opvolging verzekerd als zwemjuf 🤪.

Rond 10u vertrekken we. We krijgen nog 5 euro korting bij ons verblijf. De H’tjes mogen dit gebruiken voor een ijsje 🍦.

Er staat terug een geaccidenteerde rit op het programma. We komen onderweg niet veel winkels tegen. Het eerste deel van de rit gaat vrij rustig omhoog en omloop. Het tweede deel in de voormiddag is wat pittiger. Hannes volgt de rit mee met het boekje. Plots blijkt dat we in een ander stadje komen dan in het boekje staat. We dachten door Alandroal te rijden, maar het wordt Bencatel. Wel een meevaller: we zitten plots veel dichter bij Villa Viçosa. De stad waar zullen picknicken.

We eten deze keer niet aan een speeltuin of fitnessruimte wel onder de bomen op een schoon plekje.

Deze middag rijden we via Sāo Romāo naar Elvas. Het landschap is terug adembenemend. Tijdens de afdalingen kunnen we vandaag echt genieten. De klimmetjes zijn iets pittiger 🌶️.

We komen rond half 5 aan in Elvas. Na een bezoek aan de aldi rijden we naar de camping.

Probleem: de camping bestaat niet meer. Een backup-plan hadden we niet.

Hannes wil perse wildkamperen, Hannah wil op hotel en ik…wil gewoon iets fris om te drinken.

Al snel vindt Jan via booking.com een overnachtingsplaats. We hebben 2 aparte kamers, een badkamer en gemeenschappelijke keuken en living.

Het eten smaakt heerlijk: groentjes, gnocci’s en een lapje vlees. Alles is op.

We hebben ook een wasmachine. Me happy 🤩.

De H’tjes liggen samen in een kamer. Of ze slapen? Ik vrees ervoor. En ik…ik ga wat chillen. Dik verdiend na zo’n etappe.

Vandaag is onze laatste nacht in Portugal 🇵🇹. Morgen fietsen we naar Spanje 🇪🇸. Olé ☺️!