Dag 3: Sint-Pieters-Woluwe – Saint-Jean-Geest (48 km)

Gisterenavond mochten we genieten van een lekkere maaltijd bij Gonzague en Nathalie. Wanneer de kindjes in de tent lagen én zeer snel in slaap gevallen waren konden wij genieten van een overheerlijk dessert en een gezellige babbel.

Na een goede nachtrust konden we mee ontbijten met onze gastheren. Daarna was het de tent afbreken, fietsen klaarmaken en vertrekken.

Rond 9u50 begonnen we te fietsen. Gonzague en Nathalie hadden hun kennissenkring aangesproken voor een slaapplaats. We mogen blijven logeren bij Seb en Coralie. Hoe tof is dat! Aangezien het aan het regenen was én we een campingplaats hadden voor ‘s avonds hebben we een bezoek gebracht aan het Afrikamuseum. We konden de roots van tonton Eugène eens bekijken. Heel mooi museum, een aanrader, ook met kinderen.

In het park van Tervuren, heel mooi park trouwens, hebben we gepicknickt.

Daarna konden we eindelijk vertrekken met de fiets. We reden via Overijse richting Wallonië. Nu pas begint de vakantie voor Hannah. We zijn in Wallonië. Moppersmurf Hannes ontdooide toen we voor de tingeling stonden. Eindelijk moesten we wachten voor de trein. En onze brompot werd een vrolijke smurf. Hannah heeft dit jaar heel wat liedjes en gedichtjes geleerd van juf Marjolein. We danken haar de extra inspiratie voor Hannahs’jukebox. We hebben al veel variatie gehoord.

Op het marktje van Grez Doiseau stopten we om kersen en frambozen te eten. Daarna reden we door richting Jodoigne. Het ging bergop en bergaf maar wel een hele mooie route.

De laatste kilometers is Hannes onze GPS. Hij moet ons dan de weg wijzen. Hij deed dit vandaag feilloos.

Rond 17u arriveerden we bij Seb en Coralie met hun 3 kindjes. Ondertussen hebben zij al een slaapplaats voor ons geregeld in Luik, hoe cool is dat!

Onze tent staat op, we zijn fris gewassen en hebben het geluk dat we mogen aanschuiven aan tafel (buiten met 1,5m Social distancing). Ondertussen spelen de H’tjes in de tuin. Het leven kan toch schoon zijn 🤗.