Dag 2: Teralfene – Sint-Pieters-Woluwe (37 km)

Na een rustige nacht ontwaakten de H’tjes rond 7u. Voor een eerste nacht in de tent viel dit heel goed mee 😀.

We mochten ontbijten in de living van Inge en Gerd. De overheerlijke pannenkoeken werden gesmaakt. Daarna was het tijd om de tent op te ruimen. De meisjes zijn verantwoordelijk voor de binnenkant van de tent (slaapzakken, slaapmatjes en kussens plooien), de jongens voor het afbreken van de tenten. Dit loopt (meestal) redelijk gesmeerd.

Deze ochtend was het terug wat aan het regenen. Het afbreken ging dus wat trager. Aangezien we niet te ver moesten fietsen was het ‘à l’aise’. Rond 11u kon de trein vertrekken.

We reden langs Ternat en Dilbeek Brussel binnen. Het was een rustige weg met hier en daar al een voorproefje van wat ons de verdere vakantie te wachten staat…af en toe een klimmetje. We passeerden stukjes bos…gelukkig woont de Gruffalo daar niet. Gisteren werd hij al gespot…de voetstappen dan toch 😂.

‘s middags begon het terug hard te regenen. Gelukkig hadden we net boodschappen gedaan. Onze picknick hebben we dan maar opgegeten aan de ingang van de winkel.

Rond 14u reed de trein de Grote Markt op. Wel tof eigenlijk 😀. We brachten Manneke en Jeanneke Pis een bezoekje.

Door een vergeten regenjas in Oostakker kregen we daar ook bezoek. Tante Elke en Olivia maakten een fotoshoot van ons, aten mee een ijsje en Olivia entertainde de H’tjes bij de fontein.

Na het afscheid reden we door richting het Paleis en de Wetstraat. Dit maakte toch wel indruk op de H’tjes.

Van daaruit cruisden we verder richting Sint-Pieters-Woluwe. De H’tjes konden nog even hun energie kwijt op een speelplein om daarna door te rijden tot bij Nathalie en Gonzague. Terwijl wij de tenten opzetten, werd een heerlijke maaltijd voor ons bereid.

Na een deugddoende douche liggen de H’tjes in de tent…liggen is echt het woord…voor de rest is er een dik feestje aan de gang. Duimen voor een goede nacht 😉.

Morgen rijden we richting Orp. Jan is nog op zoek naar een slaapplaats. Het is toch altijd een avontuur.