Dag 104: birthdayboy Jan 🎉🥳🎂🎈

Wenen – Wolkersdorf: 48,99 km

We hadden deze nacht een verstekeling. Hannah heeft het gisteren een beetje te bont gemaakt in de tent met Hannes 😳.

Deze ochtend is er al vroeg leven op de camping. Mijn ogen gaan rond 7u20 open. Jan is al vroeger wakker. Wanneer wij wakker zijn is hij al koffiekoeken gaan halen, zelfs op zijn verjaardag 🎁.

We zingen een liedje 🎶 en hebben een passend kaartje. Mijn inspiratie was een beetje op.

Onze ‘boel’ is snel opgekraamd en rond 9u15 fietsen we richting Wenen. We verkennen de stad met de fiets. We passeren de kathedraal van Wenen en fietsen daarna langs de binnenring. We passeren heel wat mooie paleizen. Er is blijkbaar een staatsbezoek uit Vietnam 🇻🇳. De rode loper ligt klaar en het leger is aanwezig. De fanfare van het leger speelde speciaal voor Jan 🤪. We bekijken even het spektakel en fietsen verder.

Na de verkenning van Wenen volgen we de route verder. We zitten nu op de Greenway naar Praag. Deze route is zo’n 440 km lang.

Deze middag eten we op restaurant. Ah ja, als we een jarige hebben, moet dit gevierd worden. We eten ons buikje rond. Het was echt lekker.

Het is terug heel warm vandaag. Ons water vliegt erdoor. Het warmt snel op.

We fietsen verder richting onze warmshowers. Vandaag geen camping, die was echt veel te ver. Er staat heel wat wind 💨 vandaag. Af en toe blaast ze eens in ons gat 🤭. Dan vliegen we echt vooruit. Wanneer ze echter op de kop zit, is het beuken. De wind zorgt er wel voor dat de warmte draagbaar is 😅.

Aangezien we vrij vroeg arriveren op onze bestemming gaan we nog even naar de speeltuin. We vinden een hele leuke speeltuin met een waterspeeltuin 💦. De H’tjes vinden het geweldig. Jan en ik genieten even van de rust.

Een ijsje mag op een dag als vandaag niet ontbreken. We vinden in Wolkersdorf een ijssalon met lekkere ijsjes.

Onze host vraagt om wat groentjes en vlees mee te brengen om op de grill te leggen. Klinkt lekker 🤤!

We worden hartelijk ontvangen door Stefan. En…er is hier een zwembad 🏊🏻‍♀️. We hebben alweer veel ouderpunten gescoord vandaag 👏.

Stefan en Paloma hebben 2 kinderen, Pablo (2 jaar) en Violetta (4 jaar). Hannah is content met haar speelvriendjes. We praten wat en eten samen. We mogen in de speelkamer slapen deze nacht. Er wordt wel wat regen voorspeld, dus hebben we morgen zeker al geen natte tent ⛺️ 🤗.

Morgen rijden we tot vlak aan de grens van Tsjechië 🇨🇿. Het wordt onze laatste dag op Oostenrijkse bodem. Voor de nieuwsgierigen onder jullie: we rijden de Greenway route naar Praag. Dit is zo’n 440 km. Het schijnt een hele mooie route te zijn. Het zal af en toe pittig 🌶️zijn, dat belooft dus. Nu maar hopen dat de zon onze beste vriend is (en de wind ook).

Bis morgen! 😘

2 thoughts on “Dag 104: birthdayboy Jan 🎉🥳🎂🎈”

1. Met een beetje vertraging : HAPPY 41 JAN !!!
    En hoe het gezellig en safe ! Groeten, Georges

2. Met een beetje vertraging : HAPPY 41 JAN !!!