Eerste klasse 🚞🚃 (Oostakker – De Panne 69 km gefietst)

Gisterenavond krijgt Jan het plots in zijn hoofd om misschien toch een andere route te nemen, zonder de trein.

De nacht brengt raad en we beslissen bij het oude plan te blijven 🫣.

Rond half 9 nemen we afscheid van onze buurvrouw en fietsen we richting Deinze station.

Via de F7 (fietsostrade) staan we in een recordtempo aan het station. Het is een vlakke route op heel rustige banen. We zien ook dat er effectief gewerkt wordt op de spoorlijn, stel  je voor dat ze niet zouden werken 🤣.

De zwaarste beproeving van de ochtend is de speciale brug over de E40 opfietsen, schoon spel!

In het station van Deinze is het even zoeken naar de juiste verdieping met de lift 🛗, maar het lukt onverwachts heel goed. De Pino’s kunnen er gemakkelijk in dus wij content ☺️.

Een ongelooflijk sympathieke conducteur leidt ons naar de plaats waar we de fietsen mogen installeren in de trein. En omdat dit aan de eerste klasse grenst mogen we gewoon in eerste klasse rijden. We hebben meer dan voldoende tijd om ons te installeren (vandaag is Deinze begin- of eindstation). Na een treinreis van anderhalf uur, met regelmatig ‘luchtjes scheppen’ (= haltes) komen we rond 12u aan in Poperinge.

Na een stop bij de slager eten we onze pistoletjes op in het Dirk Frimout park. Wat een schoon park!! Als je in Poperinge bent, een must go.

We zijn ons toiletpapier vergeten maar om een vrijgezellenparty te sponsoren kopen we een rol WC-papier. Zo zitten we niet in de shit 💩 (sorry…flauw mopje 🫣).

We fietsen langs de hoppevelden (waar nog geen hop opstaat) en de Moeren richting De Panne. Tijdens het fietsen, ‘botsen’ veel vliegjes tegen ons. Volgens Hannah hebben ze geen vliegles gehad 🫣☺️.

We flirten het laatste stukje met de Franse 🇫🇷 grens. We zijn dus even in het buitenland geweest ☺️.

In De Panne komt Jan een collega en oud-collega tegen, Stefan en Laurens, hoe toevallig ☺️.

Na een korte babbel rijden we naar de zee. Maar eerst… een ijsje (mag niet ontbreken). Het was niet het goedkoopste ijsje, het mag gezegd worden, het was echt wel lekker!!!

Een kort strandbezoek mag uiteraard niet ontbreken.

We overnachten op een camping in De Panne. We hebben hier een plekje in een uithoek gekregen. Er is hier precies een bal marginal 🫣. Het petanquetornooi van deze middag, zal nog even verder gezet worden in/aan de bar.

Morgen fietsen we de kustlijn af. We brengen een bezoekje aan oma van de zee en dan zien we wel waar we arriveren.